CHIPTUNING

CHIPTUNING

CHIPTUNING

BIT POWER

ŠPIČKOVÁ ELEKTRONICKÁ ÚPRAVA ŘÍDÍCÍHO SOFTWARE PRO ZVÝŠENÍ VÝKONU VAŠEHO VOZU

Chiptuning je optimalizace parametrů uložených v paměti řídící jednotky motoru, kterou používá většina moderních automobilů. Touto změnou dat v chipu řídící jednotky dosáhneme okamžitého zvýšení výkonu a točivého momentu a ve většině případů zároveň úspory paliva o 5-10 %.

Chiptuningem se rozumí změna charakteristického pole, které určuje okamžik zážehu. Vztažnými veličinami jsou teplota motoru, otáčky a zatížení motoru (podtlak v sacím potrubí a poloha škrtící klapky). Charakteristické pole, které vyjadřuje závislost velikosti předstihu na hodnotách vztažných veličin, je stanoveno výrobcem na základě zkoušek motoru ve zkušebně či při jízdě.
Tím jsou stanoveny nejvýhodnější hodnoty pro většinu uživatelů automobilů. Jedná se o kompromis ve vztahu ke spotřebě paliva, výfukových zplodin jízdních vlastností, atd...

Bohužel toto charakteristické pole je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, někde se určuje výše pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo nebo delší servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na všechny automobily. Využití veškerých skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby. Což pro nás problém není a dokážeme sériový software upravit tak, že dokáže vlastnosti motoru využít více, než jen na sériových 50 %.

Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska, případně pístní kroužky, jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů.

Pro ilustraci uvedeme příklad: Představme si dva shodné automobily jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má motor sériový. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod. a mají shodné otáčky 3000 ot./min. na 4. převodovém stupni... V tom začne silnice stoupat a jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový stupeň, pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí. Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod. na 4. převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180 000 otáček za hodinu. Vozidlo B se sériovým motorem při podřazení na 3. rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 ot./min., a proto na dráze 100 km dlouhé jeho motor udělá 240 000 otáček za hodinu namísto 180 000 otáček.

Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností (motory jsou standardně upravovány na 70 až 80 % jejich možností), nemůže se snížit jeho životnost! Při stejném stylu jízdy jako před tuningem se spotřeba paliva nezvýší, naopak u většiny automobilů se ještě sníží o cca 2 - 3 %, dokonce u vozidel s turbodmychadly o ještě vyšší hodnoty. Samozřejmě v režimu jízdy, kdy využíváte zvýšený výkon motoru, je spotřeba vyšší. Protože platí: vyšší výkon = více paliva.

V autorizovaném servisu, kam jezdíte na pravidelné prohlídky, nejsou schopni žádnou diagnostikou zjistit, jestli je řídící jednotka upravená. Celá úprava je zjistitelná pouze jízdní zkouškou. Pro případ, pokud by se u nového motoru něco porouchalo (u neupravených motorů jsou známé případy, že v továrně zapomněli na motorový olej, při výrobě motoru nebyly dostatečně odstraněny špony po obrábění a došlo k zadření...) a zákazník měl obavy, že by to autorizovaný servis mohl svádět na chiptuning, je Váš originální software zálohován a jsme schopni před reklamací vrátit řídící jednotku "na počkání" do původního stavu. A to samozřejmě ZDARMA!

Při interaktivním způsobu programování se, při zachování veškerých exhalačních předpisů a životnosti, zvýrazní ty parametry, o které máte zájem. Výkon je možné zvyšovat v určitém rozpětí při atmosférických motorech (+10 %) a podstatně více u turbo motorů (+40 %). Všeobecně lze říci, že při jízdě s upravenou řídící jednotkou se projeví větší pružností motoru (motor jde lépe za plynem), což má za následek usnadnění rozjezdu na křižovatkách, bezpečnější předjíždění kamionů jedoucích těsně za sebou, jízdu do stoupání bez nutnosti zařadit nižší rychlostní stupeň, lepší dynamické vlastnosti zatíženého vozu, dosahuje vyšší maximální rychlosti a co je zajímavé, nižší spotřebu paliva...

Maximální rychlost je do určité míry závislá na celkovém zpřevodování vozidla. Můžeme si to ukázat opět na příkladu: Škoda Fabia 1.4 MPI má výkon 50 kW. Z toho vyplývá, že vozidlo dosahuje maximální rychlost 162 km/h na 5. převodovém stupni při otáčkách motoru 4600. Vidíme, že motor už nemá dostatek výkonu na překonání jízdních odporů, aby mohl dosáhnout teoretickou maximální rychlost 176 km/h při 5000 otáčkách. Při 4600 otáčkách dosahuje motor podle výkonové charakteristiky výkon cca 48 kW, z tohoto výkonu potřebuje: 36,5 kW na překonání odporu vzduchu, 6,5 kW na překonání valivého odporu pneumatik a 4,8 kW na ztráty v převodovém mechanismu. Pokud chceme dosáhnout rychlost 176 km/h, potřebujeme, aby měl motor následující výkon: 45 kW na překonání odporu vzduchu (hodnota roste exponencionálně) 6,5 kW na překonání valivého odporu pneumatik (hodnota se při vzrůstající rychlostí nemění) 4,8 kW na ztráty v převodovém mechanismu (hodnota se při vzrůstající rychlostí nemění). Celkem tedy 56,3 kW. Na tuto hodnotu musíme minimálně zvýšit výkon motoru, aby vozidlo dosáhlo za ideálních podmínek rychlost 176 km/h při cca 5000 ot./min.

MÁM ZÁJEM O

CHIPTUNING

CHCI VĚDĚT, JAK TO FRČÍ...

NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

AUTO

KAMION

MOTORKA

TRAKTOR

E-KOLO

PRODUKTY

K ZAKOUPENÍ

Díky třicetiletým zkušenostem a téměř tříletému vývoji je KESS3 nejpokročilejším technickým počinem, jaký kdy byl v oblasti chiptuningu vytvořen...

Software pro přemapování vyvinutý společností Alientech, který umožňuje prohlížet a samostatně ladit mapy jakéhokoli originálního souboru...

CENÍK

AKTUÁLNÍ CENÍK MODIFIKACÍ ŘÍDÍCÍCH JEDNOTEK

Modifikace řídící jednotky - Favorit, Felicia do 1300ccm

2 950 Kč

Modifikace řídící jednotky - bez přeplňování do 1650ccm

6 305 Kč

Modifikace řídící jednotky - včetně všech přeplňovaných do 2400ccm

9 990 Kč

Modifikace řídící jednotky - všech typů motoru do 2800ccm (SUV, dodávky)

12 605 Kč

Modifikace řídící jednotky - všech typů motorů nad 2800ccm

14 990 Kč

Modifikace řídící jednotky - užitková vozidla, agro, LKW nákladní TIR

29 990 Kč

Modifikace řídící jednotky - V.I.P. (Audi RS, Ferrari, Mercedes AMG, Maserati, Lamborghini, Porsche, atd.)

26 008 Kč

Modifikace řídící jednotky - závodní vozidla

26 008 Kč

Modifikace řídící jednotky - motocykl

9 990 Kč

Modifikace automatické převodovky

8 590 Kč

Odstranění problémů s teplým startem motorizace TDI

3 000 Kč

Pokoření antituningu (tuningové ochrany)
/Bosch EDC17C64 např. AUDI A3, Škoda Octavia III, SEAT Leon, VW Golf atd. Bosch EDC17C74,MD1C, MG1C/

2 400 Kč

Příprava vozidla na technickou kontrolu (STK)

2 500 Kč

Měření na válcové zkušebně jedna hodina

2 500 Kč

CENY UVEDENY BEZ 21%DPH

Upozornění: Novela zákona č. 56/2001 Sb o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, s platností od 1. 6. 2017, přesně definuje podmínky takto: § 37 odstavec 2 “Před provedením změny na silničním vozidle, která bude mít za následek jeho technikou nezpůsobilost k provozu na pozemních komunikacích, je právnická nebo fyzická podnikající osoba provádějící změnu povinna písemně upozornit provozovatele vozidla na tuto skutečnost.
Je-li provedení takovéto změny nabízeno veřejně, musí tato nabídka obsahovat zřetelné upozornění, že provedení změny bude mít za následek technickou nezpůsobilost silničního vozidla k provozu.”

NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA